Nystart


Yes, nu startar jag en ny blogg som jag förhoppningsvis kommer uppdatera dagligen. Den kommer främst handla om våran vardag - därav namnet : Jollan och jag ;).
 Bilder kommer eventuellt komma upp här också, men troligtvis inte just idag. Nu antar jag att mina läsare redan känner mig så därför kommer jag säkerligen inte göra en presentation - kanske kommer senare om någon mot förmodan skulle kika in och undra vem jag är. Who knows.


Idag gav Joline mig sovmorgon, hon slog upp sina blå runt 6 tiden, då hasade jag mig upp för att göra mat till lillan samtidigt som hon underhöll sig själv genom att ligga och prata med sitt täcke.
   Efter ny blöja och mat blev det lite bus innan vi begav oss mot förskolan - i tid dessutom. 
Förskolan kör sångstund varje förmiddag som vi var med på, var riktigt roligt - även om Joline inte var ett dugg intresserad av mig utan tittade hellre på bebisen och bebisens mamma under hela sångstunden ( man sitter i en cirkel på golvet ). Så där fick jag sitta och fladdra med armar och händer i ett desperat försök till att få min bebis att uttmärksamma mig - gick inte.  
  Tydligen så är det ingen sittande sångstund hela tiden utan man skulle upp och gå runt i en ring med sina små - no problems so far. Men sen skulle man hissa upp dom, upp och sen ner mot golvet. Var rena rama gympa passet..var helt jävla slut när man äntligen fick sitta igen. Puh.   Men det var riktigt roligt så ska nog dit imorgon med förhoppningsvis :) 

 Nu har Joline nyss ätit, har lagt ner henne då hon var trött - iaf vad jag trodde. Nu ligger hon och pratar med taket istället... får väl se om damen bahagar att somna ett tag. Annars får jag en gnällig bebis och det har jag ingen större lust med ^^

 Tänkte göra en liten lista på vad Joline kan göra nu när hon är 4 1/2 månad gammal :

  - Kan ta tag i sina fötter
 - Rulla från sida till sida
 - Ta tag i föremål och byta från hand till hand
 - Kan sätta sig upp om hon ligger ner ( naturligtvis med hjälp )
 - Kan sitta någorlunda statigt om man håller i händerna
 - Kan stå med hjälp riktigt länge
 - Kan ta några steg om man hjälper henne fram
 - Vända sig från mage till rygg
 - Nästan vända sig från rygg till mage - ena armen hamnar i vägen som stoppkloss för stackarn
 - Kan hålla i sin nappflaska om den inte är för tung
 - Kan föra nappen till munnen med framgång för det mesta


TROR det var allt, men har säkert glömt någonting :) 

   

Den 16é Juni har förskolan också en liten utflykt till Sagostigen vilket jag och Joline har anmält oss till, nu hoppas vi bara att pappa Tommy kan få en ledig dag från jobbet så han kan följa med oss, skulle vara extra roligt då ^^

  Nu ska jag ta och göra lite annat då damen här somnade. Hörs kanske senare under dagen ^^



 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0