Lite igår och idag


Usch känns som jag är så dålig på att uppdatera här, även om det oftast kommer ett inlägg per dag. Men borde vara lite mera liv här än så, tror jag.   Men ibland orkar man bara inte, speciellt om det känns som man inte har någonting alls att skriva om.  

  Men iaf.   Igår kom Emilia hit, Jolines gudmor. Vi gjorde inte direkt mycket utan chillade och sånt.  Övertalade Tommy till grillning iaf, så det blev karéer med potatisgratäng, vi åt som svin och blev äckligt mätta - därefter trötta. 

  Idag är det röd dag- som alla vet. Tommy är hemma och han sa igår att han kunde gå upp med Joline när hon vaknade imorse, inga problem - då får ju jag sova ett tag.  Damen vaknade redan klockan 5, så en trött pappa gick upp med en glad bebis.   7:30 vaknar jag av att bebis skriker, allt vad hon kan - så ofta hon kan. Ledsen var hon inte, absolut inte, tvärtom. Hon var skit glad och tyckte väl att det var skit roligt att ligga och skrika allt vad hon orkade.  Efter det kunde jag inte somna om utan gick upp istället.
   Tommy var trött så han gick och lade sig istället medans jag och Jollan busade lite innan även hon somnade.
 Tog då tillfället i akt till att städa lite här hemma, små plocka lite och sånt innan damen min vaknade 30 minuter senare.

  Strax efter 10 kom en gammal kompis man inte sett på länge och hälsade på väldigt snabbt. Joline tyckte det var skit kul då hon log i princip hela tiden, charmis där ^^.   Hennes hund tyckte också det var skit kul, dock log han inte ;D.... eh.. däremot sprang han överallt och ingenstans typ.  Joline var väl lite intressant, dock tyckte hon inte att vovven var vidare rolig. ^^


   12:30 rullade vår lilla familj mot min mamma och pappa för att umgås med dom resten av dagen samt få lite mat i våra tomma magar.  Joline charmade med både mormor och morfar hela dagen och hade inte tid med hennes mamma och pappa alls :P.  Hon fick även lite äppeldricka av hennes mormor, gottigt tyckte damen.


  Nu är vi hemma. Tommy kollar på hockey och jag har super tråkigt.  Joline har däckat och kommer nog inte vakna förns vi väcker henne för ny blöja och mat i magen innan det blir sängen.
  Frågan är vad man ska hitta på nu.  Och vad man ska hitta på imorgon, är redan uttråkad av tanken på att bara sitta hemma hela dagen imorgon. Ryktet går att det ska bli lika dåligt väder som idag..
Så om NÅGON vill umgås med oss så hör av er please.

 På lördag ska åtminstonde jag och Joline åka och hälsa på hennes gammel mormor en liten stund, får man åtminstonde något att göra. Dessutom så uppskattar min mormor att träffa hennes barnbarns barn (!) lite grann, händer inte speciellt ofta. Blir nog 5é gången nu. Och lilltjejen är snart 5 månader.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag kanske kan imorgon.. får se hur mycket plugg jag får gjort under natten.. Ligger rätt risigt till xD

2010-05-13 @ 23:01:32
Postat av: Malin

Om jag får kanske jag kan hänga med er till mormor ett tag på lördag ;) Tror inte jag har så mycket annat för mej liksom ;D

2010-05-14 @ 14:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0