Sovstil



För ett par kvällar sen innan vi skulle sova så pratade jag och Tommy om hur rolig Jolines sovställningar är, så att säga.
  För nu är det så att när hon ska sova så ska inte benen vila mot madrassen, som det faktiskt brukar vara hos alla som sover... xD
  Men iaf, hon har händerna på huvudet, vid sidorna - jättegulligt. Men benen däremot, dom ska hon ha UPPE. Antingen har hon ena foten mot spjälsängsskyddet och andra benet ÖVER första benet - alltsåhon sover med benen i kors.  Eller så har hon ena benet uppe och andra lite nere.   När jag har batterier i kameran ska jag fan ta bild och lägga ut så ska ni få se.
   Sen till det extra roliga, eftersom hon prompt ska ligga så när hon ska sova så tar det ju superlång tid för henne att faktiskt somna.  Eftersom kroppen slappnar ju av när man sover, och då åker ju hennes lilla knubbiga ben ner igen, och när det är halvvägs nere så rycker hon till och tar upp benet. Så fortsätter hon tills hon tillslut somnar.
  Varför jag skriver detta nu är för att hon just nu gör såhär.  Hon ligger fortfarande på kudden. Men händerna på skallen, nappen i minnen, ena benet på soffryggen och andra benet rakt upp - som när man sitter i kors, fast med bara ett ben.  Det benet har varit påväg ner nu i en evighet, hon har säkert dragit upp benet ett tiotal gånger fram till nyss då hon gick med på att låta benet ligga ner.
 
  Ja det är inte alltid lätt.  Att hon orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0