2/7



För första gången på månader vaknade Joline mitt i natten. Det var inte kul kan jag tala om.
   2:55 stod klockan på när hon började böka runt i sin säng.. vände huvudet till höger och vänster.. upp med sina små knubbiga ben och så fortsatte det. Brevid satt jag, trött som ett as och lite smått irriterad över att hon hela tiden skulle ha nappen för att sen spotta ut den lika snabbt igen.   Tjugio minuter senare slog hon upp sina stora blåa bebisögon och log allt vad hon kunde för att charma sig trötta morsa.  För sova skulle hon då inte.. neeej då, varför ska man sova bara för att det är natt.  Hon skulle upp, punkt.
    Iaf... jag gjorde iordning en flaska åt henne medans hon fick ligga i sin säng och försöka suga på sina små fötter, då har hon och göra ett tag innan hon ledsnar tänkte jag - passade därför på att på kinkelinka med...
   3:25 slog vi oss ner i soffan.   Hon glufsade i sig sin mat, lade av både en rap och ett par fisar.   Sen satt vi bara och glodde.. hon ville tydligen inte göra något.. bara sitta och stirra och jag likaså. vi såg ett program på 4Fakta innan vi lade oss igen.    Efter ett tag av bökande så somnade busbebisen.. klockan visade 4:15 - 30 minuter till Tommy skulle upp..grejt liksom.   Vaknade av hans mobillarm också..somnade snabbt om igen... Det är konstigt det där, iaf när jaag är riktigt trött.. då kan jag liksom höra hur jag faktiskt snarkar till en början. Dont ´t get it. Kanske inte är så ovanligt dock, jag vet inte.
  6:19 var det dags att gå upp för dagen tyckte Joline.  Hon tycker - jag lyder.   
Försökte få henne att somna om, lade henne intill mig i våran säng - det brukar funka.. men inte nu.. hon bara låg och stirrade på mig och tog i hennes fossingar.
   Har druckit upp mitt ljumna kaffe, fortfarande trött.. kollar på Vakna!med the Voice, Joline ligger och stirrar på väggen och försöker somna emellanåt.


    I måndags var vi som sagt på BVC, Joline skulle vägas-mätas-vaccineras.  Hon vägde 8250 gram och stod kvar på sina 65 cm.   Den här gången blev hon superledsen när hon fick första sprutan dessutom, man får två stycken. Förra gången var det fine, men inte nu... stackare där.  Men blev rätt snabbt bra igen. Vi lunkade hem igen och hon tog sig en lur i vagnen.


   Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Hade tänkt vara med på Barnvagnsrallyt som är om 50 minuter här i Årbyskogen, som öppna förskolan har ordnat ihop.  Men eftersom jag vet att det är sjukt med mygg där och vi ännu inte har ett myggnät som passar vagnen så tror jag att vi avstår.   Får se om vi följer med Malin till Tuna Park idag på jakt efter studentklänning till henne ^^



  Ska väl även idag fylla på min mobil och ringa företagen som ska skicka oss en ny vagn. Dom svarar inte på mejlet som jag slängde iväg för över 5 dagar sedan. Så svarar dom inte snart så ringer jag. Och då ska dom skicka iväg vagnfan redan idag för nu börjar jag bli riktigt less på det här.  Det är fan inte ok att man ska behöva vänta i flera veckor på ett enkelt svar.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Sv; Väldigt sällan!

2010-06-02 @ 22:19:25
URL: http://thingsyouremember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0