10 Juni



Sitter och tittar på Vakna!med The Voice, och där r hon Katrin Zyto.. -någonting som är där med hennes 2 veckors bebis och pratar om hennes förlossning, som slutade i akut kejsarsnitt.  Hon nämnde nått om att man kunde känna hur läkarna drog i huden och höll på innuti kroppen på en.
   Eftersom jag också fick göra snitt så kan jag väl hålla med om delen med att man känner vad dom håller på med.
 Det är ju klart att man känner när dom särar på buken där dom har skurit upp.  Dom drar ju något enormt i en.

När jag låg där så märkte jag inte att dom började skära - vilket man inte ska, såklart. Det var läkaren brevid som sa att dom hade börjat. Men sen började dom ju att dra i en och det kändes ju att dom höll på, fast ont gjorde det ju inte.  Man är ju bedövad från bröstet och ner typ.
  Men sen var odm ju tvugna att trixa runt med Joline innen hon kunde komma ut, hon var i princip fastkilad med arslet i mitt bäcket, men huvudet som låg vid mitt högra revben. DET gjorde ont, det var så grymt jobbigt, då dom ´var tvugna att trycka upp henne så blev det riktigt svårt att andas. Och så höll dom på ett tag innan det lossnade och hon kom ut. Fy fan, det var obehagligt.
  Sen ska dom ju sy igen allting igen.  Då vet jag inte om Tommy var kvar, men jag tror det.  För helt plötsligt när dom ska börja sy ihop mig igen så börjat det göra ont i högra sidan av ryggen / svanskotan, det gjorde riktigt ont.  Blev så jävla rädd för att bedövningen höll på att ge med sig, att något hade blivit fel.  För tänk er smärtan då, om bedövningen skulle ge med sig och man ligger där med buken blottad.
   Tror jag fick morfin som skulle ta bort smärtan, vilket inte funkade alls.

Och sen att ligga där helt själv, för man känner sig ensam där man ligger när Tommy och Joline hade dragit iväg för kontroller. Sen att det var tio personer i rummet med mig spelar ingen roll.


  Nu har jag tappat bort mig helt i vad det var jag ville komma fram till. Bara det att det var obehagligt emellanåt...eller något.

  Aja.
Över till annat.

  Inatt var den en av de värsta nätterna, förutom första natten på BB då - den var helt sjuk.  Men iaf, Joline kom inte till ro på hela natten i princip.  Dom bökade runt i sin säng, vände på sig, ville ha nappen. Blev hysteriskt ledsen mitt i allt en gång osv osv... så höll hon på ända fram till klockan blev 4:30 då hon vaknade och började försöka vända på sig till magläge i sängen. Nu är det ju så att hon låg för nära spjälorna så hon kom inte runt. Men försökte gjorde hon ju iaf, så där låg hon och pustade och flåsade.  Trevligt att vakna till.
   En timme senare la jag henne i sin säng igen, för inte ens chans att vi ska vakna så tidigt efter en sån natt. Sen vet jag inte vad hon gjorde, men jag somnade i 30-40 minuter iaf.  Antar att hon gjorde detsamma då hon var knäpptyst.


  Nu är vi vakna iaf, mer eller mindre. Joline ligger och pillar på ett gosedjur och har för 15 minuter sen sprängfyllt en blöja som vi har bytit också.    Idag vet jag inte vad som händer... skulle vilja till stan men får se om jag orkar.
Nu ska jag sätta igång en tvätt och ta lite mera kaffe innan Joline ska ta en liten powernap, innan hon blir grinig.  


G´day

Kommentarer
Postat av: Li

Hej!

Jag såg att du hade svarat i en tråd på familjeliv om unga mammabloggar. Jag håller på med en liknande sak och skulle gärna vilja höra vad du har att säga i "dagens unga fråga". Så känner du för att diskutera lite med andra unga föräldrar kika in på dessa två länkar och läs dig till vad jag menar.



http://www.familjeliv.se/Forum-3-43/m52974690.html



http://www.familjeliv.se/Forum-3-43/m52977732.html



Jag skulle bli jätte glad om jag fick höra din åsikt. Ha det bra så länge! Mvh Li

2010-06-10 @ 09:36:04
URL: http://milf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0