25 Juli



Tjoho

 Här sitter jag med en kopp kaffe, ihopp om att jag ska piggna till då ögonen går i kors.Kunde absolut inte somna igår, brukar ha riktigt svårt för det när jag är själv hemma. Tommy var nämligen inte hemma igår. Imorse var det min tur att gå upp med bus bebisen, vilket skedde när klockan slog  5.

 Joline blev hela 7månader i fredags (!), och hon lär sig mer om mer för vaje dag känns det som.
Hon kan nu :

- Stå i sin gåstol och ta sig fram och bak - dock inte medvetet tror jag.
- Kan sitta själv och stadigt, förutom om hon kollar bakåt eller något då. Såklart.
- Kan säga mamma och övar på att säga pappa. Just nu låter det " baba " , supercharmigt :P
-Kan liten halvt resa på sig om man håller i hennes armar.
- Kan stå, fastän vingligt, om man håller henne i händerna.

 Det är väl dom störta sakerna som jag kommer på för tillfället :P
Hennes sovtider är  densamma..hon är en  morgonpigg liten tjej och tror att hon kommer att fortsätta vara det ett tag framöver ^^

 Idag vet jag inte vad som händer. Min pappa skulle titta förbi på eftermiddagen och hjälpa oss med persiennen i vardagsrummet. Förövrigt blir det nog en hemma dag - det både regnar och blåser, då det gjort så sen igår kväll. Mindre roligt då jag hade tänkt ta en morgonpromenad med Joline. Har visserligen regnskydd men eftersom hon numera sitter fullt upp i vagnen så tror jag inte att det funkar.. får kolla på det.

Kommentarer
Postat av: nathalie - nybliven mamma

Jaha :D trodde inte dom var bra alls :D

får pröva nästa gång vi köper blöjor:D

2010-07-30 @ 20:35:20
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: Tova

Låter som att hon och Elliot är ungefär lika i utvecklingen, skoj :) han säger också mama och "baba" jämt, fast i vårt fall tror jag knappast han förstår vad det betyder än, hihi :) dock tycker man ju nästan de borde känna igen sitt eget namn nu..?

2010-08-12 @ 11:44:51
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0